SysAdmin
A sysadmin azt jelenti, hogy rendszergazda. Régebben, amikor az IT még gyermekkorát élte és a sysadminok a techvágyukat még szalagos rendszereken, vagy IBM XT, es AT rendszerű PC-ken kellett kiéljék, kialakult egy „rendszergazda külső”, ami aztán az idők során szetereotipizálta a megjelenésüket. Kialvatlan, túlhajszolt, halk szavú emberkék, akik övtáskájukban csavarhúzókészlettel, farmerban és kockás ingben, szemüvegesen rohangálnak a gépek között és próbálják megoldani a hardveres és szoftveres gondokat.
Az IT rohamos fejlődése nyomán a rendszergazda szakma is nagyon megváltozott. Az új kihívásoknak megfelelően területek szerint tagolódtak (adatbázis rendszergazda, hálózati rendszergazda, stb.) és már a sztereotipizált külső is egyre kevésbé jellemző. Sokak véleménye szerint egyetlen dolog van csupán, ami a rendszergazdákkal kapcsolatosan semmit nem változott az évek során, az, hogy a jelenlétükben egyetlen hibajelenség sem reprodukálható, mindig minden működik.
Az IT-rendszerek fejlődésének a felgyorsulásával viszont a rendszergazdák egyre inkább elkülönültté váltak a többi dolgozótól, távolról kezelik a problámákat, végzik az üzemeltetést. Nagyobb vállalatoknál sokan hónapokig vagy akár évekig sem találkoznak a rendszergazdával személyesen, bár naponta válthatnak e-mailt, beszélhetnek telefonon. Ez a szeparáció is hozzájárult ahhoz, hogy 2000 nyarán Ted Kekatos egy HP nyomtató-reklámból inspirálódva elindítsa azt a kezdeményezést, hogy a rendszergazdákat évente egyszer elismeréssel köszöntsék.
Eredetileg ez a nap minden év júliusának az utolsó péntekje (idén július 31.) és a sysadminday nevet viseli. Ekkor szokták munkatársaik, üzleti parnereik csokikkal, tortával, sörrel és egyéb finomságokkal meglepni rendszergazda kollégájukat.